Çinli Bilim Adamlarından İnsan İdrarından Diş Yapma Projesi

Çinli Bilim Adamları İdrardan Diş Üretmek İçin Çalışıyor!

Gelen haberlere göre Çinli bilim adamları idrardan diş üretebilme konusunda önemli mesafeler katetmişler. Cell Regeneration isimli bilim dergisinde yayınlanan bilimsel araştırmanın sonuçlarına göre insan idrarından dişe benzer küçük bir yapının geliştirilebileceğini gösterdi.

Bu bilimsel çalışmayı yapan teknik ekibe göre, kayıp dişlerin yerine yenilerinin konulabilmesi mümkün. Buna karşılık, diğer kök hücre araştırmacıları, bu hedefin gerçekleşebilmesinin önünde pek çok engelin bulunduğunu belirtiyorlar.

Guangzhou Biyotıp ve Sağlık Enstitüleri’nde görevli ekibin yaptığı araştırmada geliştirilen diş benzeri yapının, diş özünü, kemiğini ve minesini içerdiği, öte yandan doğal diş kadar sert olmadığı kaydedildi.

İngiliz kök hücre bilim adamı profesör Chris Mason ise idrarın kötü bir başlangıç noktası olduğunu ifade ederek, çok az sayıdaki hücreyi kök hücrelere dönüştürme başarısının çok düşük olduğunu söyledi.

Mason, idrardan alınan hücrelerin, diğer hücre kaynaklarına göre kirlilik olasılığının da daha yüksek olduğu konusunda uyardı ve diş özünün, sinir ve kan damarlarına sahip olması gerektiğini vurguladı.